Løstølvatnet

Turen opp til Løstølvatnet er relativt lett og gir mye igjen i form av utsikt i alle retninger. Et forfriskende bad etter oppstigningen kan kanskje også friste....

Du har to alternative ruter å følge, begge langs gode stier.

Du kan enten følge stien opp gjennom Gammelseterfeltet opp til "Utsikten". Derfra følger du stien videre langs lia på omtrent samme høgdenivå, før stien dreier rett opp lia mot Nonshøa og Løstølvatnet. Vatn er å finne i flere bekker du treffer på på din veg opp lia.

Alternativt kan du følge veien utover mot Stortæla. Like forbi skiltet ved grensen for verneområdet, tar du til høyre rett mot fjellfoten. Hopp over bekken, kryss over myra og ta retning på rett mot de stor furutrærne for enden av myra. Stien er lett å finne når du kommer opp på de tørre rabbene ved furutrærne...

Flere artikler

• Hælfjellet - utsikt så det held

Knapt noko fjell som omkransar Grødalen kan by på betre utsikt enn Hælfjellet.

• Vanghøa rundt.

Å ta turen rundt Vanghøa er en lett tur for de aller fleste. Rik på opplevelser både på utsikt, blomsterprakt og fine fiskevann.

• Heimfjellet - et tureldorado både sommer og vinter

Heimfjellet er fjellpartiet mellom Grødalen og Sunndalen. Heimfjellet strekker seg fra Svorundtjønnin og Kollifjellet i øst og til Stoplan i vest.

• Storvatnet - Fiskbuvatnet rundt

Har du lyst på en kort, men fin tur i dalen, er en rundtur rundt Storvatnet og Fiskbuvatnet et godt alternativ.

• Svartsnyta

Der Grødalen er på sitt smaleste og høyeste, og der dalen svinger og åpner seg mot Stortæla, ligger et av de mest spennende områdene i dalen. Tre kilometer fra Steinbrua, like ved vannskillet ved Hammartjønna, starter stien mot Svartsnyta.

• Svøubotn

På jakt etter sjelfred og en flott fjellopplevelse? Svøubotn ligger der og venter på deg. Fiskestanga bør du ta med i sekken....